hétfő, március 29, 2010

5. fejezet




Még körülbelül tíz percig meredtünk egymásra a szöszivel, mikor léptek dobogása hallatszott a lépcső felől, aztán Alex jelent meg a folyosón. Elindult felénk, de egy pillanatra megtorpant - végig nézet rajtunk -, utána engem kikerülve bement a lakásba. A szőke, eddig nem túl kommunikatív csaj kikerekedett szemmel nézett öcsikém után, közben elkezdett tátogni, mint egy hal. El nem tudtam képzelni, hogy épp légszomja támadt vagy csak meg szeretett volna szólalni. A szomszéd ajtó csapódott ki, és nocsak, ki bújt ki a barlangjából? Hát persze, hogy Oliver. A küszöbömre szögelt hölgyemény vett egy hátra arcot, és tovarobogott.
- Oli! – visította, és az említett nyakában landolt.
- Szia - köszönt a srác, de nem tudtam eldönteni, hogy a még mindig sikítozó csajnak, vagy nekem. Mert amióta kinyílt az ajtó le se vette rólam a szemét, ami már igazán kezdett idegesíteni. Ezért inkább tettem egy nagy határozott lépést hátra, majd egy egyszerű csuklómozdulattal belendítettem az ajtót, ami egy hatalmas csapódással becsukódott.

Megfordultam, hogy megnézzem, Alex merre van. Hamar észrevettem, hogy drága öcsikém a konyhában emelgeti a fedőket, valami ehető után kutatva. Elindultam felé, közben a pultra dobtam az eddig szorongatott pénztárcámat, hogy majd kéznél legyen.
- Merre voltál? - dőltem a pultnak mellette.
- Lementem sétálni. - követte a példámat, és ő is megtámaszkodott mellettem. Pár percig kellemes csendben álldogáltunk, míg meg nem szólalt a csengő. Alex kérdően követett, ahogyan kézbe vettem a pénztárcámat, és az ajtóhoz csoszogtam.
- Mi lesz a kaja? - kérdezte, pont abban a pillanatban, amikor ajtót nyitottam.

Az ajtó túloldalán egy piros ruhában ácsorgó srác várt.
- Helló! Ide rendelték a pizzákat? - kérdezte.
- Igen. - mikor át akartam venni őket, Alex bukkant fel mellettem, és felmarkolva a dobozokat, visszavonult a konyhába. Kifizettem a kaját, majd elköszönve a sráctól, besétáltam Alexhez, aki már előkotort a szekrényből két tányért, és a pultra felülve tömte magába a rögtönzött ebédet. Miután mind a két nagy pizzát elpusztítottuk, az elpakolással nem törődve ledobtuk magunkat a tévé elé, a kanapéra. Alexszel egyszerre nyúltunk a távirányítóért, kisebb fajta hatalmi harcot vívva a kütyüért. Végül Alex nyert, bár csalt, mert maga alá gyűrt, és ő kétszer akkora, mint én. Miután alatta lapultam vagy öt percig, és még a szuszt is kipasszírozta belőlem megkegyelmezett, és átkecmergett rólam az egyik fotelbe.
- Basszus, de kényelmetlen vagy! Nyomtak a csontjaid– sipította, mint egy kényes kislány, közben a hátsó fertályát nyomkodta.
- Te meg piszok nehéz. Bocsi, hogy nem gumiból vagyok, de talán máskor majd nem landolsz rajtam.
- Kitudja?
Elindult felém, fülég érő szájjal. Nekem se kellett több, felpattantam, és inkább visszavánszorogtam a konyhába rendet rakni.

Az egész délután semmittevéssel telt, Alex jóllakott óvodás módjára elszunnyadt a nappaliban, a meccs nézése közben. Én a lakásban lézengtem, mindig találtam valamit, amivel egy ideig elszöszmötölhettem. A kuka is megint megtelt, de szerintem egy darabig nem én fogom levinni, majd Alex megcsinálja. Elég volt nekem a múltkori eset.
Nem tudom, hogy vagy miért, de minden gondolatmenetem végén Olivernél kötöttem ki. Többször is azon kaptam magam, hogy azon agyaltam, miért viselkedett így? Délután is, a lány a nyakába csimpaszkodott, ő mégis engem nézett, vagy a bárban... Miért jött oda?

Estefelé, miután Alex is felkelt csináltam neki néhány szendvicset. Míg ő evett, én úgy döntöttem, hogy mivel már rég voltam, elmegyek futni. Bementem a szobába, előkerestem egy kényelmes melegítő nadrágot, meg egy hosszabb trikót, felhúztam az egyik sportcipőmet, és még az ipodomat is megkerestem, végül pedig a tükör előtt a hajamat magas copfba fogtam. Így már teljes harci szerelésben indultam az ajtó felé.
- Hát, te meg hova mész? - állított meg Alex hangja.
- Futni- böktem ki a rövid és tömör választ.
- Várj, mehetek én is? - nézett rám kérdően.
- Gyere, de siess.
- Oké- ezzel eltűnt a szobájában.

Már legalább húsz perce futottunk céltalanul a parkban és a környéken. Jó volt, csak úgy rohanni, nem gondolni semmire, kicsit kiszellőztetni a fejem. Persze csak akkor, mikor Alex nem azzal szórakoztatta magát, hogy engem maceráljon. Indulás óta, legalább háromszor próbált kigáncsolni vagy a parkban lévő tóba lökni, de hál' Istenek nem sikerült neki.
Az utcában futottunk versenyt a kapuig, mikor megláttam Olivert, aki minket nézett, és figyelmetlenségem miatt egy szemétkupacban felbukva hasra vágódtam. És, hogy a napom teljes legyen, aki eddig nem vette volna észre az egyszemélyes mutatványomat, már az is biztosan felfigyelt arra, ahogyan Alex a hasát fogva, majd megfulladt a röhögéstől.

- Kac-kac Alex! Igazán segíthetnél- morogtam neki a felállással próbálkozva.
Ő egy szó nélkül mellém lépett, és felrántott. Furcsa volt, mert még Alex segítségére vártam, a kapuban ácsorgó Oliver felé pillantottam, aki mikor észrevette, hogy őt figyelem tett egy bizonytalan lépést felénk. De ahogy Alex végre talpra állított, inkább visszalépett, de ugyanolyan rendíthetetlenül figyelte a mi kis párosunkat, mint addig. Ahogy öcsém felhúzott, úgy nyílalt egy éles fájdalom a bokámba, szóval amint Alex elengedett, vissza is rogytam a földre, és a bokámhoz kaptam, közben cifrán káromkodva.
- Mi a baj? - guggolt le mellém Alex.
- Szerintem megint kiment a bokám- vágtam egy fintort.
- Mutasd! - azzal, óvatosan lehúzta a cipőt, hogy jobban lássa a fájó pontot. Elkezdte körbe mozgatni a bokám, aminek a következtében elkezdtem csapkodni, ott ahol értem.
- A francba, Alex, fáj! Ne piszkáld már!
Ő mit sem törődve a hisztimmel, a levett cipőmet a kezembe nyomta, majd az ölébe kapott, és elindult velem a lépcsőház irányába. A kapuban még mindig ott ácsorgott Oliver, akinek a szemében némi csalódottságot véltem felfedezni egy pillanatra. De aztán már csak érdeklődően méregetett minket, ahogy közeledtünk. Mikor odaértünk Alex lejjebb engedett, hogy elérjem a zárat, és megpróbáljam kinyitni az ajtót. Elég érdekesen nézhetünk ki, és hogy tetőzzem a helyzetet az ajtó makacsul ellenállt a nyitási kísérleteimnek.
Már megint ezek a vacak zárak!
- Hagyd, majd én! - szólalt meg mellőlem Oliver, és már nyitotta is az ajtót.
Alex arrébb állt velem, majd egy biccentéssel megköszönte a segítséget, és szinte sprintelve szaladt fel velem a lépcsőn.

Ahogy bejutottunk a lakásba, Alex letett a kanapéra, majd elindult a konyhába. Hosszasan hallgattam, ahogy csapkod és kutakodik a szekrényekben.
- Alex!
- Igen? - kérdezte az egyik szekrényből kikukucskálva.
- Mit csinálsz? Főzni akarsz?
- Nem, dehogy. Hol a francban van az orvosságos doboz?
- Alul, az első fiók.
- Ki az az elvetemült, aki a fűszerek mellé rakja? Hát persze, hogy Te.
- Ott esik kézre. De minek az neked?
- Nem nekem, neked. Van benne fásli is?
- Öö... azt nem hiszem, hogy találsz itthon.
- Akkor elmegyek, és veszek, láttam a közelben egy gyógyszertárat.
- De nem kell, semmi szükségem sincs rá. Jól vagyok. - de a tiltakozásom süket fülekre talált, mert Alex odajött elém, és a telefont nyomta a kezembe. Mikor értetlenül néztem rá megszólalt.
- Hívd fel, Mayt!
- Minek?
- Hogy míg nem vagyok itt is meggátolhasson valaki a hülyeség csinálásban.
- Nem vagyok gyerek, nem kell rám vigyázni.
- Cöh... - és ezzel kiment az ajtón.

Már kezdtem örülni, hogy sikerült meggyőznöm, mikor ismét kinyílt az ajtó, és Alex Olivert taszigálta be rajta, miközben felvázolta neki, hogy azért van itt, hogy vigyázzon rám.
Csodás, Alex imádlak. Olivernél „jobbat” keresve sem találhattál volna, de mire tiltakozni kezdtem volna, már csak az ajtó csukódását láttam, és, hogy Oliver az előszobában toporog.
- Szia! Hogy vagy? – kérdezte, és közelebb jött. Leült a fotelba és csak figyelt.
- Jól, kösz. Ezért nem is értem Alexet. Túlreagálja- fontam keresztbe a karjaimat a mellkasomon. Úgy nézhettem ki, mint egy duzzogó óvodás. Ő láthatóan jót derült rajtam, legalábbis az a mosoly, ami az arcán elterült, arról árulkodott.
- Nem baj az, ha a barátod gondoskodni akar rólad- szólat meg pár perc némaság után.
- Odáig rendben is volna, de először is; nem szeretem, ha körbeugrálnak. Másodszor, én nem nevezném őt a barátomnak, az elég fura lenne- fintorodtam el a gondolatra, mire Oliver arckifejezését látva, hozzá tettem. - Ő az öcsém.

A kritikákért most sem harapok. A véleményetekre még most is kíváncsi vagyok!!=)

5 megjegyzés:

  1. Kukucs! Na, ki van itt??? :)

    Meggyüttem!!!

    Szóval... Először tökre nem értettem, miért tátog Alex után IQ bajnok szőkénk... Ha akar Tőle valamit, akkor miért nem szólt utána? De direkt úgy is írtad meg, mert Alex is megállt... :) Kiscseles! :)
    Azért én fel vélek fedezni féltékenységre utaló jeleket. :) Vagy csak odaképzelem őket? ÉS mikor is lesz itt valami csókocska??? :)
    Szúrja az oldalamat a kíváncsiság Mayjel és Alexszel kapcsolatban... Tuti volt (legalább) valami smaci kettejük között! Bizti-biztos! :)
    Am. nekem csak most tűnt fel, hogy Alexandra és Alex... o.o *hehe*
    Azért Alexnek kijárna a dádá, ahogy Lexyvel viselkedik. És ÁÚ, hogy lehettél ennyire gonosz?! Pont a szemétben kellett felesnie?! Az olyan ciki! :)

    Várom a folytatást!!! Jó volt, nagyon! :)

    Puszillak (L)

    VálaszTörlés
  2. Háát ez nagyon jó lett, nyúltam a kacagástól.=D
    Egyet kell értenem, tényleg durva volt, hogy pont a szemétbe esett el Lexy.
    Kíváncsi vagyok, hogy mik lesznek még itt..:D
    Várom a folytatást.
    csak így tovább.
    Puszii.

    VálaszTörlés
  3. Sziaa!
    Tényleg tökjó volt ez a feji is!! Már kezd forrósodni a hangulat Olver és Lexy között!! siess a kövi fejivel!!
    puszpusz

    VálaszTörlés
  4. Szia:)
    Nagyon tetszik a blogod!! Baromi jól írsz, hihetetlen jókat nevettem:D remélem hamar jön a folytatás!! kíváncsian várom:) Addig is sok ihletet és kedvet az íráshoz!!
    puszi
    Doren

    VálaszTörlés
  5. Szervusztok, Embörckék!!! =)

    Drága, Nővérkém!!
    Ohh,Te jöttél meg?! Én a húsvéti nyuszit vártam, de ha van csokid maradhatsz. =) (amúgy is maradhatsz)x)
    Cseles vagyok. *büszke magára* =P
    Nos, hát ez a szőkeség most ezt a szerepet kapta, késett a castingról. x) Féltékenység? Hol? *körbe kukucskál* Hááááát,...lehet lesz még itt valami. Majd meglátjuk, hogy száll meg az ihlet manó.=) Alexre és Mayre is sor kell ígérem, már csak azért, mert sok mindenkinek szúrja az oldalát a kíváncsiság - bár nem valami akupunktúrás kezelésen vagytok, csoportosan? O.o *elgondolkozik* -úgy, hogy az egyik részben fény derül, itt a dolgokra.=) Csókocska? Te már azt várod? De még össze kell őket hozni,...nem? Igen-igen, Alexandra és Alexander.=)Hát, a szemét az csak jön. Amúgy ami Lexy "szerencsétlenségeit" illeti, azok egy része velem is megtörtént, tapasztalat. x)
    Köszönöm, hogy írtál!! (L) Puszillak,...*-*

    Kedves Klarii,...örülök, ha viccere sikerült, magamat is egy vicces emberkének tartom(meg mások is x)).Ez lett volna a célom, de akkor örömmel olvasom, hogy sikerült. =) Hát igen, az a szemét. xD *ördögi vigyor* Kicsit gonoszkodtam.=) Lesz ez még jobb is, remélem.
    Örülök, hogy tetszik, a hétvége felé, igyekszem a frissel.
    Köszönöm szépen, hogy írtál. Puszi,...*-*

    Drága Lizzie,
    Örülök, hogy ez is tetszett. Igen- igen, próbálom összeboronálni a párost, majd elválik, mi lesz belőle. =) *kerítőnőt játszik* x)
    Hétvége felé röppenek ide a frissel. Köszönöm szépen, hogy írtál. Puszillak,...*-*

    Kedves Doren, Köszönöm a dicséreteket. Megszenvedtem ám, a bloggal./de azt most nem mesélem el=P/ Te is nevettél? Hmm,...akkor fejlődő képes vagyok.=) A folytatás nem sokára. Ihlet kell is bőven, köszönöm.=)
    Puszi,...*-*

    Nos, nagyon szépen KÖSZÖNÖM a kritikákat. Örülök, hogy írtatok. Igazán, jól esik, mert hát ez az első írásom, és nagyon örülök, hogy vannak, akik elolvassák és még "nyomott" is hagynak maguk után.=) Nagyon örülök,...*nagy ölelés* *szeretett hullám* KÖSZÖNÖM SZÉPEN!!! (L)

    VálaszTörlés